woensdag 26 september 2018

Sokken, spinnen, Alpaca Cotton

De sokken voor mijn vaders 90ste verjaardag waren net op tijd klaar (Crazy Zauberball in de kleur Blue Break). Een paar eenvoudige sokken van mooie wol is altijd een heerlijk tussendoor breiwerkje, past makkelijk in mijn tas en handig overal mee te nemen en even op te pakken.
Nu eerst nog twee paar sokken afbreien, voordat ik mag beginnen aan een nieuw spannend sokken-breiwerk: First Footing van Kate Davies. Het patroon bestaat al een hele tijd, maar ik ontdekte het recentelijk. Het liefst zou ik de andere paar sokken terzijde leggen, om aan dit prachtige en leuke breisel te beginnen. Het verstand wint, deze keer :-).
De Amsterdamse spingroep was in de zomermaanden even wat rustiger, maar gelukkig is ook deze weer gestart. En tot mijn schrik bemerkte ik, dat ik sinds de laatste spingroep-avond (half juli) niet meer had gesponnen. Dat moet anders, hieraan wil ik weer meer tijd besteden. De streng BFL (blueface leicester) met zijde is nu klaar: gesponnen en getwijnd. Mijn bedoeling was er een sjaaltje van te breien. Ik denk dat het 't sjaaltje GinkgoCrescent (dit is een gratis patroon op Ravelry) wordt.

Ondertussen brei ik verder aan het vest Melaine met het prachtige Rowan Alpaca Classic (dit garen is er in heel veel mooie tinten). Het breiwerk is inmiddels ook tamelijk mindless geworden, wel zo prettig voor na een dag hard werken. En voor wat uitdaging, begin ik weer eens aan een "test knit", een muts met prachtige kabels. Deze muts maak ik dan van garen uit mijn "stash".



Geen opmerkingen:

Een reactie posten