woensdag 12 september 2018

Van UFO's naar FO's

Deze zomer werden drie breiwerken van UFO's (unfinished objects) tot FO's (finished obejects). Allereerst de Cornflower van Christel Seyfarth (van vorig blog), daarnaast het truitje Kathy's Canapa Cardi wat ik breide van Studio Linen van Erika Knight in de kleur 414. Het patroon had ik al heel erg lang liggen, nog zelfs van voor de tijd dat ik op Ravelry zat (2007).
En vervolgens breide ik eindelijk het topje Rossetti van Martin Storey in Summerlite DK in de kleur favourite Denims. Ook dit project lag al veel langer (oorspronkelijk in een andere kleur). Ik realiseer me, dat ik ondanks de warmte wel degelijk heb zitten breien :-).
Mijn plannen voor komende herfst heb ik in vorig blog reeds genoemd. Daarnaast ga ik ook aan wat oudere projecten werken.
Van trui naar sjaal: ik was ooit gestart aan een trui van de Brushed Fleece, het patroon schreef voor met veel dikkere naalden te breien, dan waarvoor het garen bedoeld was. Het beviel me niet en belande in een la. Nu ben ik begonnen met een sjaal. Ik haal het breiwerk niet eens uit, maar brei het zo van het breisel af, het gaat best. Ter verfraaiing en voor mijn inspiratie, heb ik er een bol Cosy Merino bijgekocht.
Van vest naar trui: een erg leuk vest (Neaty van Marie Wallin uit Rowan 42) breidde ik jaren geleden van Rowan Cocoon. Het garen is prachtig en heerlijk warm. Helaas heeft dit model vest een hele wijde hals, waardoor ik het toch altijd weer koud heb in mijn hals en op mijn schouders. Omdat het vest hierdoor in de kast blijft liggen, heb ik besloten, dat ik het probeer uit te halen. Na het uithalen kan ik hiervan een trui breien met misschien iets meer kleuren erbij. Eerst eens kijken of uithalen haalbaar is.
Volgende blog is over twee weken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten