woensdag 5 september 2018

Nieuw breiseizoen

Dit is/was een lange zomer, ik ben blij dat de herfst er nu aan komt. Voor mij als breier één van de meest favoriete seizoenen; meer redenen veel te breien: het wordt kouder, dus warme projecten nodig en ik breng minder tijd buiten door, dus meer tijd om te breien. Het "herfstvirus" heeft mij dan ook alweer helemaal te pakken, ik heb aardig wat breiwerken op de pennen staan en nog meer plannen voor de komende periode.
Zo brei ik aan het vest Cockatoo Brae uit het boek Yokes van Kate Davies. Een prachtig, eenvoudig vest (met "steeks") met in de schouderrand (de "yoke") een heel mooi fair-isle patroon. Ik brei het van het heerlijk zachte garen Rennie. De kleuren voor de halsrand kunnen nog enigszins wijzigen.
Eveneens ben ik begonnen met het nieuwe garen van Rowan Alpaca Classic (25g, 120m, 57%alpaca en 43% katoen) aan het vest Melaine in okergeel (113). De opbouw van het patroon (top-down) begint heel interessant, je breit van de bovenkant van het vest een heel kleine "U" en vervolgens neem je rondom nogmaals de steken op voor de mouwen. En daarnaast begin je ook meteen met een stukje kantbreien, nu al een heel fijn project!
Natuurlijk ook diverse sokken op de naalden:
En zoals ik met had voorgenomen, de Cornflower shawl is af. Ik heb over dit breiwerk enorm lang gedaan (zonder spijt). Het was net als een goed boek. Aan de ene kant wil je het uitlezen/afmaken en tegelijkertijd, wil je dat er geen einde aan het boek komt omdat het te mooi geschreven is/dat er geen einde komt aan dit breiwerk, omdat het te leuk en mooi is om te breien. Maar....iets afmaken is ook heel bevredigend. En schept weer ruimte voor iets nieuws :-).
Of eigenlijk eerder, een oud project afmaken.
Mocht je toe zijn aan een nieuw breisel, of gewoon weer eens wat nieuwe modellen willen zien, Kim Hargreaves is net uitgekomen met haar nieuwe boek Pale: vol truien en vesten met kabels. Er zitten een paar prachtige projecten tussen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten