woensdag 10 oktober 2018

Wildwood en vordering van projecten

Recentelijk heeft Marie Wallin weer een schitterend boek uitgebracht: "Wildwood". Ze heeft de patronen gebreid in heel erg mooie motieven en in haar eigen garen: British Breeds, prachtige tinten! Gelukkig komt de Felted Tweed qua kleurschakeringen en stekenproef heel dichtbij. Er staan een paar projecten in, die ik meteen zou willen breien. Het boek was in heel korte tijd uitverkocht en natuurlijk hebben we het alweer besteld.



Ik breide aan het vest Melaine met de gele, zeer populaire Rowan Alpaca Classic. De voorpanden en het achterpand zijn nu klaar. Het boord was weer eens een ander boord dan gewoonlijk, leuk om te breien met afgehaalde steken. En de afkanting met een I-cord, wat een nette afwerking geeft.

Haalde een deel uit vh Cocoon vest en tjonge, wat valt dat tegen: veel werk, vooral de naden losmaken. Van het garen blijft alsnog niet zoveel over, dus hoop wel, dat mijn oorspronkelijke plan (er een nieuwe trui van maken) nog door kan gaan.
Ondertussen breide ik de test knit voor SandraC2, een prachtige muts vol kabels, echt een feest om te breien: Mountain Trail Hat!

En een paar sokken voor mijn lief.


prachtige herfst!

2 opmerkingen:

  1. Ja, ik wil het ook nog bestellen, ik denk dat de jamieson ook erg geschikt is om te breien qua steekverhouding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou heel goed kunnen dat de Jamieson ook geschikt is. Maar....als je geduld hebt, eind november krijgen we British Breeds in de winkel :-)!

    BeantwoordenVerwijderen