woensdag 2 mei 2018

Spinnen en vest Salal

Op Koningsdag zat de Amsterdamse Spinnerij als gebruikelijk op de Bredeweg. Ze hadden veel bekijks met dit oude ambacht. Er was een kraam met wol en kant en klaar producen en er stonden oefen spinnewielen. Vooral kinderen waren gefascineerd. Ze konden erachter zitten, kregen instructies en konden zo even spinnen met oranje wol.

Zelfs was ik ook weer aan het spinnen geslagen, de Blue Face Leicester wol (in Doesburg gekocht bij http://www.twisted.nu), wilde ik nu eindelijk eens twijnen, want ik was erg benieuwd naar het resultaat. 

Ik ben erg blij met de strengen, maar een plan om hiervan iets te breien heb ik nog niet. Verder breide ik deze week aan het vestje Salal van Andi Satterlund. De mouwopening was erg wijd, ik nam daarom steken op voor een maat groter. Tijdens het minderen, probeer ik weer naar de originele maat te gaan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten