dinsdag 22 mei 2018

All about socks

Deze leuke streng, Regia 4-ply for Hand Dye brandde in mijn kast. Langer geleden had ik kleurstoffen in kleine potjes gekocht voor eten (bijvoorbeeld marsepein). Met een lang weekend voor de boeg, kwam er eindelijk een moment tijd, om hiermee te experimenteren. Ik legde de wol ongeveer een uur in een pan warm water. Haalde het meeste water eruit (er bleef nog een klein bodempje over, zodat de wol net onderstond). Schonk er een scheut azijn bij, zette de pan zachtjes op het vuur en deed her en der wat kleurstof erbij. De pan liet ik een tijdje tegen de kook aan opstaan en vervolgens liet ik het water helemaal afkoelen. De kleurstof zat geheel in de wol. Ik waste de wol in Eucalan en hing de streng te drogen. En wauw, wat een effect. Behoorlijk onervaren met verven, dus kleursamenstellingen en mix kan absoluut beter, maar het is in ieder geval heel erg leuk om te doen! 




De Hermione's Everyday Socks zijn klaar. Precies op het juiste moment. Ik mocht van mijzelf pas iets nieuws beginnen, als er weer iets af was. 
Iets nieuws beginnen of afmaken uit mijn eigen collectie. Helaas, dat is niet gelukt deze keer. Want er was iets nieuws in de Afstap:  het garen Socks Yeah. O.a. dit patroon, Saltburn van Rachel Coopey vind ik zo mooi! En de keuze uit al deze prachtige kleuren was nog niet eenvoudig! Ik zie ervan komen, dat ik op korte termijn nog minstens een paar kleurtjes ga uitzoeken :-).


3 opmerkingen:

  1. Verven is zo leuk. Je kunt de streng nog wel een keertje in de verfpan doen als je niet helemaal tevreden bent.
    loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de tip, misschien doe ik dat wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    ดูหนัง

    BeantwoordenVerwijderen