woensdag 16 mei 2018

Spinnen bij de boer

de schaapjes nog ongeschoren
Afgelopen zondag was het Tour de Boer: diverse boeren en tuinders openen dan hun deuren, zodat je een kijkje achter de schermen kunt nemen. De Amsterdams Spingroep was al enkele jaren gevraagd op deze dag te komen spinnen bij boer Henk en zijn vrouw Colinde. Dit jaar was ik mee. Henk had een knusse en beschutte plek voor ons gemaakt door een hoge stapel hooi en stro tegen de wind voor ons neer te zetten. En dat was nodig, want het was goed fris. Met vijf spinners waren we aanwezig. Bregtje had het geheel gezellig aangekleed met diverse wollen in prachtige tinten.
Terwijl wij sponnen, werden de schapen geschoren. De wol kwam als het ware naar ons toe voor verwerking.





We werden erg verwend door de boerin met heerlijke warme soep, broodjes, koffie, thee en koek. En ondanks het weer, was het gezellig druk. Ik vind het geen straf, volgend jaar weer te gaan spinnen bij de boer!
Ik spon aan een streng BFL (blue face leicter) met zijde, deze had ik in Tilburg op de Knit & Knot beurs gekocht bij Dutch Wool Diva. Ik probeer dit garen heel dun te spinnen en vervolgens twijnen en wie weet, kan ik daarvan dan een kanten sjaaltje breien.

Aan het einde van de dag, waren bijna alle schaapjes zonder hun warme wolletjes.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten