woensdag 25 april 2018

"West Highland Way", Pastoral en Salal

Maandag kwam de doos binnen in de Afstap met het nieuwe boek van Kate Davies: "The west Highland Way", knit read walk. Een erg leuk begin van de eerste dag van de week, een boek vol prachtige foto's van Tom Barr, van de wandelroute West Highland Way, mooie verhalen en patronen van Kate Davies. Nu nog meer tijd!


Het sjaaltje Pastoral (patroon is nog enkele dagen voor 50% te koop), wat ik breide van de Rowan Cotton Cashmere  (214) ligt nu te blocken (op bed, ik hoop dat met dit vochtige weer, vanavond het sjaaltje droog is!). Het garen breit heerlijk en ik denk dat het ook fantastisch zal dragen.
Ik raakte zo enthousiast over dit garen, dat ik er zeker ook een vest wilde breien. Het zoeken van een geschikt patroon heeft me deze keer veel tijd gekost. De vest-patronen uit het bijbehorende boekje (Rowan Cotton Cashmere) vond ik niet geschikt voor mijn doel. Ik spitte mijn brei-boeken-kast uit, ook daarin vond ik niets passend. En dan blijft Ravelry over. Dan weet je, dat gaat tijd kosten. Er kwamen vele favorieten uit, het vestje Salal werd de "winnaar". Het patroon is van Andy Satterlund, zij heeft meerdere leuke patronen ontworpen (https://www.ravelry.com/designers/andi-satterlund). Hier mijn begin.

Het uitzoeken van mijn stekenproef en het berekenen welke maat ik het beste kon breien, was in dit geval ook een hele uitzoekerij en "uithalerij". Het blijft nog even spannend of het straks goed zal passen. Het kant-gedeelte is natuurlijk het leukste om te breien, jammergenoeg is dat maar een klein stukje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten