woensdag 5 oktober 2016

Gebreide rokjes

Heerlijke koele zonnige dagen deze week! Van breien komt het nog steeds te weinig, maar evengoed gaat er bijna geen dag voorbij, zonder dat ik gebreid heb. Eén vest nu bijna af, slechts één zakje nog erin breien.
Elke dag sta ik in een "paradijs" te werken met allemaal prachtige garens om me heen. Als vanzelf komen de nieuwe plannen en ideeën steeds maar weer naar boven. Hieraan niet toe te geven is elke dag weer een uitdaging.
Nu ben ik al een tijd van plan, weer een keer een rokje breien. Het rokje staat in het boekje van "Knitting 24/7" van Véronik Avery.
Prachtige minderingen, als een soort kabeltje. Omgerekend zijn het maar 3 bollen Pure Wool Worsted, het zou in korte tijd gebreid kunnen worden, 600 m. Ben nog niet helemaal uit de kleur. Maar.....nou staat er in de nieuwe Rowan 60 (voor deze winter) ook een rokje. Een prachtige fair-isle gebreide rok. Ietsje korter mag hij van mij en waarschijnlijk wat andere kleuren. Mijn vest is bijna klaar....

Nog even genieten van het mooie weer, alvorens ik me weer in een nieuw breiwerk stort :-).
Noord Hollands duingebied

grachten Amsterdam
Mocht je komende zondag nog geen plannen hebben en graag nog wat technieken leren, ik geef dan in de Afstap, Amsterdam een Workshop "Rowantechnieken 2", er is nog één plek: klik hier.

2 opmerkingen: