woensdag 12 oktober 2016

Rok Balfour en rode leren tas

Vorige week blog over gebreide rokjes, leverde me een aantal tips/adviezen te gaan voor het fair-isle rokje. En oud collega mailde me nadien, om gewoon voor twee rokjes te gaan :-)! Het is de fair-isle rok geworden, ontworpen door Lisa Richardson. Dit patroon, Balfour staat in Rowan 60, het laatste nummer. De kleuren heb ik iets aangepast en ik heb alvast een klein stukje gebreid. Heerlijk rondbreien, alles recht en grotendeels met twee kleuren. Moeilijk om het weg te leggen. Ik nam voor het breiwerk een iets dunnere naald (3,5 mm ipv 3,75 mm). Haal het toch maar weer uit, het rokje zou zo te klein worden. En nu ik het toch moet uithalen, brei ik bij naald 13 meteen het boord vast aan de rok, door een lusje van de opzet mee te breien.


Op woensdagochtend ga ik getrouw naar de cursus om leren tassen te maken bij Anita Fontaine. Ik ben nu bezig met een rode leren tas, de reistas. Het is hard werken en blijft technisch voor mij ingewikkeld, maar het is zo leuk!



En met dit mooie weer, moet je wel naar buiten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten