woensdag 18 april 2018

The Camber, Cotton Cashmere en Hermiones everyday socks

Met het heerlijke weer in het vooruitzicht, wilde ik ineens mijn jurkje "The Camber Set" afmaken. Een jurk naaien, gaat vele malen sneller, dan een breiwerk. Helaas brak de draad regelmatig bij de tweede mouw, nu is het jurkje nog net niet af.

Nu het jurkje bijna klaar is, de lente echt gaat beginnen, wordt het tijd een vest erbij te maken. Hierover volgende week meer.
Het vrolijke kleurtje (Coral Spice 214) van de Cotton Cashmere lonkte mij al enkele dagen toe. Daarnaast had ik een eenvoudig patroontje gezien op Ravelry: Pastoral. Dit kon ik ook maken in wat dikker garen, de Cotton Cashmere. Het patroon is deze maand (april 2018) voor 50%. Een leuk sjaaltje om te breien, omdat het uit meerdere delen bestaat. Je sluit ieder "kant-gedeelte" af met twee naalden gerstekorrel. Slechts 310/330m zijn nodig. Ik kort sommige secties wat in, zodat de sjaal klein en geschikt voor mooie dagen blijft.
Ook weer druk met het breien van volgende paar verjaardagssokken, https://www.ravelry.com/patterns/library/hermiones-everyday-socks. Ik brei ze van Crazy Zauberball in kleur 1537 Parot. 
Met al deze breiwerken om handen, heerlijk dat de dagen weer lengen :-)!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten