woensdag 11 april 2018

"Steeks" en Knit & Knot beurs Tilburg

Het basisstuk van de Cornflower shawl van Christel Seyfarth was voor mij lang genoeg, breide de rand bovenop en was klaar om te "steken". Eerst haakte ik over het "dambordje" (1 steek in de hoofdkleur en een steek in de achtergrond kleur, dit herhalen en de naald erboven net andersom) een rand lossen en twee/drie toeren verder nog een rand lossen. Nu waren alle steken vastgezet en als het goed is, laat dit nu niet meer los. Daarna kon de schaar erin, tussen deze haakranden. Het knippen zelf vond ik niet eng, maar daarna! Steeds kijk ik, of de steken niet zijn gaan rafelen of loslaten. Maar gelukkig, het lijkt goed te gaan. En nu ben ik bezig met de steken aan de twee schuine kanten op te nemen, dat is echt een flinke klus. Het zal me dan ook nog wel even tijd kosten, eer de shawl echt af is.





Afgelopen weekend was er in Tilburg het Knit & Knot brei- en haakfestival. Toevallig was het een (brei-)vriendinnendag en gingen we naar de beurs. Deze was in de Koepelhal, niet heel extreem groot, maar eigenlijk was dat wel zo prettig en overzichtelijk. Het was erg gezellig en druk, ook in Brabant wordt druk gehaakt en gebreid! En het leuke was, dat we ook weer eens wat andere deelnemers zagen. Omdat ik mijzelf op een woldieet heb gezet, heb ik me ingehouden, maar helemaal niets kopen, was toch net te moeilijk ;-).

schitterend! Gebreid op 0,8 mm!


Adinda's world

nieuwe "stash"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten