woensdag 30 maart 2016

van Northmavine Hap naar Ene's Scarf

Het breien aan de Northmavine Hap verliep soepel, maar ik bleef twijfelen aan de kleurencombinatie. Het beviel me niet.
Gisteravond heb ik het project uitgehaald, de bollen blijven nog even liggen voor een nieuw plan met dit garen.
Al langer had ik garen liggen van Artyarns (gekregen voor mijn verjaardag van de Afstap), prachtige kleuren en super zachte wol (merinos met een beetje cashmere). Ik had zoveel zin om hiermee te breien, maar vond maar geen geschikt project. Tot twee weken geleden, bij het zoeken op Ravelry naar een patroon. Ik vond Ene's Scarf van Nancy Bush op Ravelry. Ben vrij snel daarna hieraan begonnen met breien. Wilde het goed doen, dus plaatste ringetjes na elk patroon en begon te breien. Na de halve rand gebreid te hebben, merkte ik, dat het niet goed ging. De eerste naalden heb je nog niet precies door, waar het patroon heen wil. Het zijn 375 steken, dit werk moest uitgehaald worden. Meteen weer opnieuw de steken opgezet en begonnen te breien. Nu kwam het goed en het is een fantastisch leuk patroon om te breien, zeker met deze mooie wol. 

2 opmerkingen:

  1. jeeeetje hanneke, wat n prachtig patroon, en wat n mooi garen, dat wil ik ook wel hebben, is dat te koop in de afstap?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Franci. Het garen is te koop in de Afstap: http://afstap.nl/breigarens/#nieuw

    BeantwoordenVerwijderen