zaterdag 27 juni 2015

sokkennaaldjes

De laatste tijd diverse sokken gebreid op verschillende soorten naaldjes. Het liefste brei ik sokken op naalden 2,25 mm, omdat ik anders altijd te los brei voor sokken. Daarnaast vind ik het prettig om met 15 cm naaldjes te werken, deze prikken minder snel in je kleding en het draaien gaat soepeler.

Mijn voorkeur was altijd om met bamboe sokken naalden te breien (Clover en Addi). Licht en enigszins flexibel, heerlijke breinaaldjes voor sokken. Ben hier aan het breien met sokkenwol van Crazy Zauberball.
Daarna kwam Knit Pro uit met sokkennaalden van Karbon, heerlijk lichte naalden met een scherpe punt en niet flexibel. En zowaar ik vind deze nog veel prettiger breien! Het zijn nu mijn favoriete sokkennaalden.
Nu kwam Addi onlangs uit met Colibri's, hele lichte sokkennaaldjes in vijf tinten per set en ieder naald heeft een scherpe en een botte kant (voor sokken en voor kant breien). Nu vind ik het heel prettig, dat ze licht van gewicht zijn en brei graag met de puntige kant voor de sok. Maar, ze zijn ook heel kwetsbaar. Ging er een keertje licht op zitten, het naaldje boog meteen. Het lukte om het grotendeels weer recht te buigen, maar toch. Geef mij maar Karbonz!
Deze laatste twee foto's zijn van het sokkengaren van Regia: Arne & Carlos.

1 opmerking:

  1. Leuk die Arne en Carlos wol, die heb ik hier ook nog liggen en die naaldjes ga ik achteraan.

    BeantwoordenVerwijderen