woensdag 10 juni 2015

sokken breien vanaf de teen

Het lag al een tijdje klaar: het boekje: "Sokken van teen tot boord" van Jo An Luijken en Marlies Hoogland en de wol: Arne en Carlos Regia in blauw. Gisteravond was ik moe, maar ik wilde graag iets nieuws uit proberen, dus begon aan een voor mij nieuwe manier van een sok breien. Het begon met een opzet met twee verschillende kleuren rondbreinaald: Judy's Magic Cast On.













Nu brei ik sokken bij voorkeur op sokkennaaldjes 2,25 mm en rondbreinaalden in die maat had ik niet in huis. Dus hier begon het getob eigenlijk al. Toch eigenwijs en met de sokkennaaldjes op deze manier opgezet. Dat lukte wel. Maar dan breien, wat een gepruts. Na enkele naalden beviel het me helemaal niet en haalde het uit. Dit gebeurde nog enkele malen. Uiteindelijk met twee verschillende iets dikkere rondbreinaalden begonnen. Dit werkte toch veel beter. Alleen, ik schreef het al, ik was moe. Bleek na een hele tijd, dat ik het verkeerde aantal steken had opgezet, zucht. Weer uitgehaald en opnieuw begonnen. Maar nu ik er zo vanmorgen weer fris naar kijk, ben ik best tevreden.

2 opmerkingen:

  1. Ik zag gisteren driehoekige breipennen voor het breien van sokken. Heb je die al eens geprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Driehoekige rondbreinaalden wel eens geprobeerd. Daarvan was de kabel heel slap, dit was zo hinderlijk, dat ik het voordeel van de naalden niet kon "meten". Ben wel benieuwd ernaar, wie weet, komt er nog een keer een blog over.

    BeantwoordenVerwijderen