woensdag 28 oktober 2020

Thuis

Eindelijk, eindelijk, kwamen de nog resterende dozen wol binnen van Rowan in de Afstap. Rowan, zwaar getroffen in de eerste golf van Corona (Engeland) en overgenomen in de zomer door een nieuwe groothandel, liep veel vertraging op en heeft ons dien ten gevolge, lang laten wachten. Maar goed, er kwamen dan ook weer prachtige garens en boeken binnen. Vooral al de nieuwe kleuren Felted Tweed, zo inspirerend! 
Teveel plannen en te weinig tijd. Alhoewel...
Het geval wil, dat ik verplicht thuis zit. Tien dagen! Als breier denk je dan al snel: heerlijk! Maar zo is het toch niet. Tenminste, niet voor mij. Ik kan namelijk niet een hele dag rustig op de bank zitten en breien. Ik wil het wel, maar er is teveel energie in me om dat te doen. Dus voordat ik zit, zijn er al heel wat uren verstreken. En als ik dan eindelijk zit, ben ik ook nog niet meteen rustig. Maar goed, deze week heb ik wel méér tijd voor mijn hobbies.  
Het Ursula vest heb ik op de "knip plaatsen" met haaksteekjes aan beide zijden "verzekerd". Dat was best een grote klus: fijn breiwerk en op vier plaatsen aan twee zijden haaksteekjes maken. Het knippen zelf was uiteindelijk zo gebeurd.
Ben begonnen met de mouwen, die je meteen aan het vest breit in de rondte. Ik doe dit bij voorkeur met de Magic Loop. 
Nu de mouwkop en de minderingen zijn gedaan, is het wat saaier om te breien. Maar dit garen, Rennie Supersoft, breit wel heerlijk! En het is hoogste tijd dat het vest gedragen kan worden!

1 opmerking: