woensdag 7 oktober 2020

Herfsttijd is breitijd!

Het vest Kaizen, ontwerp van Renée Callahan, gebreid van Rowan Softyak DK, is klaar. Het vest ziet er eenvoudig uit toch is het leuk om te breien door de diverse technieken die erin zitten (verkorte toeren, top down, aan één stuk, afterthought pockets). 
Ondertussen gestart met het breien van een trui voor zoonlief. Hij wilde deze zo eenvoudig mogelijk. Daarbij had ik wel één wens: top down, zodat het ook voor mij nog enigszins aantrekkelijk is. Ik brei het patroon Stonehaven Sweater van Laura Aylor, maar dan zonder de details. Het begin is natuurlijk het leukste, vanwege de technische stukken. De rest breien, wordt nog een hele uitdaging!













Ondanks Corona geven we in de Afstap cursussen. Aangepast en in kleine groepjes. Nu heeft Lisa Richardson een hele leuke shawl ontworpen in drie kleuren en meerdere technieken, helemaal geschikt voor een cursus. De cursus is gestart en omdat ik hem moet voorbereiden, ben ik al begonnen. Tenslotte moet ik de uitleg geven 😀. Het is de Edith Wrap gebreid van Rowan Island Blend.
Ik breide aan "secret test knit sokken", waarover ik dus nog niets kan zeggen. Maar deze zijn af. En het is toch fijn om een paar sokken op de naalden te hebben staan, die kun je zo handig meenemen. Nu vond ik het patroon van Emily's Favourite Socks op Ravelry en was er helemaal weg van: eenvoudig en veel opties voor kleur.  Ik had nog een prachtige blauwtinten streng liggen van Wol met Verve en voldoende resten van andere garens, heerlijk weer een paar sokken op de naalden.
Verder werk ik gestaag aan Ursula cardigan van Kate Davies uit het boek Colours of Shetland. Er zitten heel wat "steeks" in, nog een klus voor na het breien. 

1 opmerking: