woensdag 13 mei 2020

Lopende zaken....

De Ode to Autumn ligt hier opgespannen te  drogen. De shawl is voor mijn moeder, die recentelijk 90 werd. De afkanting moest los. Hiervoor heb ik de volgende afkanting gebruikt: 2 steken recht breien, steken terug geplaatst op linkernaald, *2 recht samen breien in t achterpootje en de gebreide steek van de rechternaald naar de linkernaald plaatsen*, herhaal het stuk tussen de sterretjes.
Ook de sokken Raw Honey Rose zijn klaar. Het is eens iets anders om de hiel en tenen in averecht te breien. Minder fijn breien. Maar ik denk dat het wel lekker zal zitten: de v-tjes voelen gladder aan, aan je voet, dan de ribbels. Ik ben benieuwd. 
Twee projecten klaar, ik begon weer aan iets nieuws. Mijn vest Kaizen, gebreid van Acadia van the Fibre Co. is één van mijn prettigste vesten, al irriteert het me mateloos, dat het garen zo pilt. Het leek me fijn, dit vest in de Softyak DK te breien. Temeer daar het ook een heel leuk patroon is óm te breien! 
En ondertussen brei ik ook aan andere projecten. Waaronder het katoenen truitje van resten katoen. 
Een oud breiwerk van Cowgirlblues Kidsilk garen lag een hele tijd stil door een fout die  ik niet kreeg opgelost. Ben er maar een keer voor gaan zitten, probleem opgelost en nu is het weer een super leuk project. Dit wordt de shawl Lucious Lace Scarf van Knitting Pixie, een gratis patroon op Ravelry.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten