woensdag 22 april 2020

Sokken, shawl en zomertruitje

Breide de sokken Saltburn van Rachel Coopey met het heerlijke Socks Yeah garen, eveneens van Rachel Coopey in de kleuren Topaz en Chryso. Het was niet het meest makkelijke patroon om te breien. Vooral omdat ik het breien van kabels in combinatie met "continental knitting" lastig vind. Als je de kabelnaald naar achteren wilt doen, zit steevast de draad ervoor.
En begon meteen aan een stel nieuwe sokken :-): Raw honey rose uit het schitterende boek 52 Weeks of Socks. Zo leuk om te breien, dat de eerste sok in een mum van tijd af was. Ik heb wel met het fair-isle gedeelte, het "roosje" gesmokkeld, deze is van origine in twee kleuren rood. Deels omdat ik een restje rood gemeleerd uit mijn voorraad wilde gebruiken en deels omdat ik niet met drie draden wilde breien. Het garen is Jawoll van Lang garens: https://afstap.nl/product/jawoll-superwash-lang-yarns-sokkengaren/, kleur 150. Ik denk ook dat de tweede sok snel klaar zal zijn: a) omdat het leuk is om te breien, b) er prachtige nieuwe sokkenwol binnen is van Wol met Verve: Merino Twist Sock en Merino Twist Sock Tie Dye.

De shawl Ode to Autumn brei ik van Artyarns: merino Cloud Gradients in blue, prachtig zacht garen van merinos en cashmere. Deze shawl heeft een deadline, hij is bijna klaar en ook op tijd!
Een zomertruitje maak ik van resten katoen in dikte 4ply (naalden 3 mm). Ik gebruik twee basis patronen door elkaar voor het model. Licht getailleerd en met een polokraagje. Hoe de kleurenvolgorde wordt, bepaal ik terwijl ik brei. Dus ook voor mij spannend, hoe het eruit gaat zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten