woensdag 15 maart 2017

Spinnen, Sorrento en voorjaar

Lang geleden heb ik spinwol gekocht, prachtige tinten en super zacht. Helaas weet ik niet meer waar en van wie ik het gekocht heb. Er zat ook geen kaartje in het zakje wol. Ik wilde hiermee altijd al spinnen, maar mijn vorige spinnenwielen sponnen prima, alleen niet heel dun. En dan is 50 g zo weg gesponnen. Nu met de nieuwe Sonata, wat is dat heerlijk, ik kan hiermee superdun spinnen! De ongesponnen streng heb ik eerst gewogen en doormidden gehaald. Zo spin ik op twee verschillende spoelen de wol, zodat ik het daarna kan twijnen. Spannend hoe de kleuren er straks getwijnd uit gaan zien.

Het breiwerk van vest Petal van Marie Wallin is klaar. Nog enkele de mouwen in elkaar zetten en de knoopjes eraan. De juiste knoopjes erbij vinden, vind ik altijd nog een hele klus. Dus daarover nog wat twijfel. Maar wel vast begonnen aan vest Sorrento van Erika Knight. Het vest wordt gebreid met twee draden linnen. Mijn voorkeur heeft het, de bollen separaat te houden. Als je ze samen tot één bol wikkelt, komt het nooit goed uit.
Veel breiwerken, veel plannen om te breien. Ook in voorjaar en zomer blijf ik graag door breien. Maar als er dan zulke prachtige dagen zijn in het weekend, dan ben ik ook uren buiten (als het lukt), fietsen of wandelen. 

En met al die vrolijke voorjaarstinten, daar heeft ook Kaffe Fassett iets mee gedaan. Hij heeft voor de Handknit Cotton van Rowan een prachtige kleurenpallet bedacht. Mocht er dan een keer een grijze dag zijn.....

2 opmerkingen:

  1. Je spin'fleece'heeft prachtige kleuren, fijn dat je er nu mee aan de slag kunt! Lekker dat je vest bijna klaar is, daar komt vast een ander mooi project achteraan.
    En natuurlijk is het heerlijk om naar buiten te gaan nu; mooie foto's!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen