woensdag 29 maart 2017

Spinnen, sokken en ontmoetingen

De prachtige gekaarde wol (172 m) heb ik inmiddels gesponnen en getwijnd. Voor alsnog heb ik er geen plan mee, maar dat komt.

Vorige week is de Afstap" qua garens omgegooid". Alle katoenen garens liggen nu mooi in het zicht en de wol wat meer naar achteren. Het is heel kleurrijk geworden. 
En terwijl het lenteseizoen begonnen is, kwam er nog een serie nieuwe sokkenwol (wol!) van Regia binnen, Norway sokken. Super mooie combinaties. Maar mooi weer of niet, er kan altijd nog wel een paar sokken bij gebreid worden! 

Gisteren stond ik in de verkoop en er ontstond een leuk gesprek met Taiwanees gezin. De man vroeg naar papieren garen. Toen bleek dat ze uit Taiwan kwamen, pakte ik mijn boekje Wereldtasjes erbij en liet hun het tasje "Tokyo" zien. In het boek staan ook de labels van de garens die ik gebruikte. Ze werden wild enthousiast, want dat papieren garen van mijn tasje, dat maken zij! Het was een hele leuke ontmoeting. Ik ga ze weer zien in Keulen op de Beurs binnenkort. Uit het visitekaartje wat ik kreeg, wordt ik geen wijs, maar gelukkig, de website kan ik wel lezen: http://www.long-chung.com/.

Tasje Tokyo van papier, Natural Club
En terwijl ik een leuk gesprek had met deze mensen, waren er nog twee dames in de winkel. Ook met hen kreeg ik een bijzonder gesprek. De oudere dame had nl ook altijd in een wolwinkel gewerkt. Maar nu spint ze de hele dag. Ze hebben een "farm" met Angora geiten en konijnen en al de vachten spint ze zelf.  Ze liet me prachtige foto's zien van de dieren en van de gesponnen wol.
Haar dochter ontwerp breiwerken: http://www.ravelry.com/designers/fog-and-string



1 opmerking: