woensdag 24 augustus 2016

Wol in Antwerpen, Frosty en spingroepje

In de vakantieweken dacht ik wel veel aan breien, maar kwam er vreemd en jammer genoeg niet veel aan toe. Ik was een paar dagen in Antwerpen en bezocht daar twee wolwinkels. Nogmaals de winkel Lana. Dit is voor mij een heel inspirerende winkel, omdat er overal van alles te vinden is, waarvan ik het bestaan soms niet wist. Bovendien heeft Lana prachtige stoffen, waaronder een aantal Japanse stoffen. Daarvan heb ik enkele lapjes gekocht voor tassen, gebreid of van leer.

Winkel Lana zag er nu veel mooier uit dan in het voorjaar. Garens kwamen nog beter tot hun recht.
Er bleek nog een andere wolwinkel te zitten in Antwerpen, Julija (ook al 7 jaar). Dit keer heb ik deze ook bezocht. Echt prachtige garens, die je meteen wil aanschaffen en mee gaan breien, maar wel behoorlijk aan de prijs.

Het vest Frosty wat ik afgelopen winter breide, droeg ik nauwelijks, omdat het boord wat lubberde. Het lag in de planning deze zomer boorden uit te halen en opnieuw te breien. Wat een klus. Ik denk dat ik over het uithalen bijna net zo lang deed, als het opnieuw aanbreien. Of ik dat ooit nog weer doe? En het resultaat vind ik uiteindelijk nog steeds niet helemaal bevredigend, ik breide het boord nu met 3 mm (ipv 3,5 mm).

Afgelopen zaterdag was "craft night". We hebben die avond, met een paar dames van de Stitch 'n Bitch de Pijp, heerlijk zitten spinnen aan het Kingselmeer. 


2 opmerkingen:

  1. Oh Oh Hanneke....breien.....ik blijf het een gedoe vinden hoor, dat steeds opnieuw en dan nog maar afwachten, ik vind je vest wel erg leuk uit zien overigens en wat leuk dat je weer spint.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heee hanneke, zo te zien heb je n fijne vakantie, iig prachtig weer, mooi zeg je vest! Gr franci

    BeantwoordenVerwijderen