woensdag 3 augustus 2016

Rowan 60, Petal en Glen

In de Afstap was gisteren een hele drukke en gezellige dag, ineens wilde iedereen wol! En...er kwamen ook weer dozen binnen met garen. Maar wat vooral interessant was, de dozen met het nieuwe Rowan boek, nummer 60. Het is prachtig. Er staan veel draagbare truien en vesten in, veel fair-isle. Helaas kon ik zelf door de drukte nauwelijks het boek inkijken. En erger nog, ik vergat het aan te schaffen.

Wel had ik net iets eerder een aantal patronen gezien. En natuurlijk kon ik het niet laten, afgelopen 
weekend te beginnen aan Glen (patroon van Lisa Richardson).

 
Het vest is in delen gebreid, maar het leek mij toch wat eenvoudiger het in één keer te breien, in het rond en met "steeks". Het was even puzzelen, vooral omdat je meteen begint met het hele boord te breien (voor de onderkant en de zijkanten). Daarnaast sloot het patroon niet goed aan met de beschrijving. Toen alles was uitgezocht, kon ik beginnen.
Deze week nog verder gebreid aan Petal. En nu gaat het goed, kan echt door breien. Soms is een breiwerk als een boek. Het duurt even voordat je erin zit. Soms kom je nooit goed in de vaart van een boek, maar ook niet in een breiwerk. In dat geval, is het beter het te laten liggen, of uit te halen en iets nieuws te beginnen. Maar gelukkig is bij het breiwerk van Petal de vaart erin gekomen. 

1 opmerking:

  1. Whouw hanneke, wat prachtig!!!! Hopelijk zie ik je morgen:) gr franci

    BeantwoordenVerwijderen