zaterdag 17 oktober 2015

Woolfiller

Eén van mijn lievelingsvesten, Maggie (van Kim Hargreaves) was erg versleten op de mouw. Het vest gaat al best een tijdje mee en is ondertussen een beetje krap geworden, maar toch.
Ik bedacht hoe ik dit het beste kon repareren. Een mouw opzet van een kunst suede lap zou kunnen, maar niet al te fraai. Ik kon het stoppen, maar ook dit leek me niet de beste oplossing. Nu heeft Heleen Klopper de woolfiller bedacht! Echt super handig, met viltwol, naalden, matje en een beschrijving hoe je gaatjes kunt dichten. Natuurlijk was ik te impulsief en had ik niet goed genoeg naar de kleur gekeken.
Alles er weer uitgehaald met een pincet en gaan zoeken in een mand van mij met gekaarde wol. Ooit had ik de kleur "Duck Egg" geprobeerd na te maken met kaarden, dit was aardig gelukt. Ik waagde opnieuw een poging. Dit keer werd het al veel beter. Ik denk als ik deze techniek meer oefen, dat het nog mooier zal worden. Dit is echt een fantastische uitvinding!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten