woensdag 3 september 2014

uithalen en opnieuw breien

Eind april kreeg ik een idee voor een nieuwe tas, ik was er helemaal enthousiast over. En dacht ik, deze keer, zal de tas qua ontwerp niet zo moeilijk zijn. Maar dat viel even tegen! Na het ontwerp, de tekening/schets en het uitwerken/rekenen van het nieuwe plan, ben ik gaan breien. Helaas, op deze manier werkte het niet. Tussen de alleen maar rechte steken in patroon met averecht breien kan wel, maar de stekenverhouding was ernstig uit balans. Uitgehaald en opnieuw begonnen op een andere manier. Ook dit werkte niet. Vervolgens lag dit breiwerk stil: nadenken! Inmiddels een paar maanden verder, heb ik bedacht, hoe ik deze tas toch kan breien, iets anders maar nog steeds dicht bij het originele plan. Ik denk nu, dat ik de tas vrij snel kan breien. Maar wie weet, welke uitdagingen nu weer op mijn brei-pad komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten