zaterdag 27 september 2014

halswarmer Christel Seyfarth

Deze week heb ik de halswarmer/kol van Christel Seyfarth afgemaakt.

Het was een heerlijke breiwerk, vooral het eerste gedeelte met de zigzag erin. Het tweede gedeelte ging steeds over 4 steken. Het eerste stukje trok ik de draad mee. Maar al snel dacht ik, dat ik wel 4 om 4 kon breien. Totdat ik halverwege toch zag, dat het in elkaar kromp. Weer overgegaan op het meenemen van de draad in de 2e steek. Ik hoopte dat het met blokken van de kraag weer goed zou komen. Maar....hoe blok je zo´n ronde vorm. Op zoek in mijn huis vond ik een bolle vaas, deze was het meest geschikt. Eerst de eerste helft geblokt en toen deze droog was, de andere kant. En, het is helemaal goed gekomen met de draadspanning!
 

1 opmerking:

  1. Wat leuk, ik ga je volgen , kwam je tegen op ravelry bij de cs cornflower... Groetjes astrid ( dutch knitty op ravelry) http://breien-als-verslaving.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen