woensdag 11 oktober 2017

Vesten breien en boek Shetland

In deze periode met herfstachtig weer, krijg ik elk jaar weer de aandrang om veel wol te kopen, veel te breien. Een soort nestdrang voor de koude winter! En als ik dan in de winkel sta met al die prachtige kleuren wol en schitterende patronen om me heen, dan valt het niet mee, deze "nestdrang" te onderdrukken. Vorige week liet ik al een foto zien, van een nieuw project. Dit wordt het vest Aspens Cardigan uit het boek Free Spirit Knits van Anne Podlesak. Het vest was al langer een favoriet van mij en nu probeerde ik of ik dit met Rowan Valley Tweed kon breien. En het lukt! Ik mocht van mijzelf een proeflapje breien en één patroon. Bij deze. Nu ligt het breiwerk weer in de kast totdat een ander breiwerk af is.



Nu eerst weer verder aan vest Silver en vest  Bibbi. Op de voorkant van vest Bibbi komt een ruit-motief. Deze brei je door steken af te halen aan de goede kant, met de draad naar voren te halen.
Gisteren kwam het boek Shetland van Marie Wallin binnen bij de Afstap. Schitterende fair-isle projecten. Jammergenoeg een aantal patronen nog steeds niet rondgebreid! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten