woensdag 4 oktober 2017

Doesburg, borduren, breien

Afgelopen weekend met twee brei-vriendinnen naar Doesburg gereisd, alwaar de Nationale Textiel- en Vezelmanifestatie was. Dit wordt één maal per twee jaar georganiseerd. Lang geleden was ik er een keer (of twee?)geweest. Het was zo leuk er weer te zijn. Dit jaar was er veel op "vilt-gebied", weven en sieraden. Het is iedere keer weer anders en daardoor zo leuk. Zoals altijd was het in de Grote Kerk van Doesburg. Heel groot is het niet, maar toch waren we er aardig wat uurtjes zoet. Hier een sfeer impressie.




Het kon niet uitblijven in deze periode van veel spinnen, ik kocht er spinwol. Wat vuile wol van het schapenras Ouessant (bruine zachte wol) en wat gekleurde zakjes, deels met zijde erbij.
Tot mijn eigen verbazing viel ik op op prachtige borduurzijde en kocht een ik klein pakketje van het Borduurparadijs. En wat vind ik ook dit weer leuk om te doen!
Ook nog wat aan breien toegekomen deze week, al lukt het nog steeds niet zoveel met een jonge kat om me heen. De eerste mouw van Silver, gebreid van Tvinni 10s. De bedoeling is, dat ik het nog wel deze winter kan dragen :-).
En hoe ik het me ook had voorgenomen, eerst een breiwerk af te maken, voordat ik aan iets nieuws zou beginnen, het is me niet gelukt. Volgende week meer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten