woensdag 7 juni 2017

Meet & Make, Beautiful Knitters en merels

Met (brei-)vriendinnen op pad naar Leiden, vooral om Meet & Make te bezoeken. Een winkel die is ontstaan uit de winkels: Ribbels, Stik 'n Stof en Quiltblocks. Een prachtige winkel met veel hout en nog veel meer mooie stoffen, garens, quiltstoffen en accessoires.


We werden goed geholpen en geadviseerd. Mijn plan was linnen stof te kopen om zelf een eenvoudig jurkje te gaan maken. De stof is er en het patroon ook. Nu nog de tijd vinden! En.....gaat het me lukken, het is heel erg lang geleden, dat ik voor kleding achter de naaimachine heb gezeten. Maar leuk lijkt het me wel.

In het voorjaar was ik aan het werk in de Afstap toen er een interessante vrouw naar binnen stapte. Dit bleek Karin te zijn van de website Beautiful Knitters. Zij werkte voorheen een tijd bij Purl Soho in New York en startte samen met een andere breifanaat deze site. Zij interviewen breiers over de hele wereld. Leuk om er eens een kijkje te nemen.

Wilde afgelopen week veel breien, maar kwam door allerlei andere activiteiten er niet zoveel aan toe, als dat ik zou willen. Op de bank, liggen mijn breiwerken die als een magneet trekken: vest Sorrento, vest Silver en een paar sokken. Ik brei  graag aan meerdere projecten, zodat ik deze kan afwisselen. Daarnaast liggen er nog meer projecten, die ik nodig af moet maken, omdat ze al te lang liggen. De komende tijd wil ik proberen, daar wat meer ruimte voor te maken.

vest Silver van Helga Isager
In mijn piepkleine tuin hebben twee merels een nest gebouwd. Sinds enkele dagen zijn de eieren uitgekomen (na ruim twee weken broeden). Pa (zwart) en ma (bruin) vliegen nu af en aan. Het is een feest om midden in Amsterdam een vogelnest in de tuin te hebben!





2 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me nou zo,n leuke winkel Hanneke, die staat ook al lang op mijn lijstje om eens te gaan bezoeken, en dat linnen, geweldig, als het je lukt, en dat geloof ik wel, zal het je fantastisch staan, je hebt er ook wel het juiste figuurtje voor ( denk ik een tikkeltje jaloers :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meet & Make is helemaal een winkel voor jou Jeannet: quilten, wol en stof.
    En via dit blog laat ik weten hoe het met het jurkje staat (t.z.t.).

    BeantwoordenVerwijderen