woensdag 31 mei 2017

Vesten, sokken, spinnen, leren tasje en Sway

Snel gaat het breien aan het vest Sorrento van Erika Knight met Studio Linen, dubbeldraads, ook het tweede voorpand is nu af, naalden 4,5 mm! Allereerst zet ik nu deze delen alvast aan elkaar en werk de draden weg, voordat ik verderga met het breien van de mouwen.

Wat een verschil met het breien van vest Silver van Helga Isager! Het boord brei ik op 2,5 mm (het vest zelf op 3 mm). Maar het grappige is, dat ik het helemaal niet erg vind, dat dit veel langzamer gaat. Want wat breit dit garen Tvinni heerlijk en met deze naald dikte is breien veel prettiger!

De tweede sok van Cinderella Socks is nu ook af.


Met de warmte van afgelopen week, was breien niet aldoor prettig. Gelukkig gaf het spinnewiel wat afleiding. Ik spon zelf gekaarde wol, daarnaast IJslandse wol en twijnde deze samen. Dit is nog steeds voor mijn "stoel-kussen-project".


Op woensdagmorgen ga ik naar Anita Fontaines, verder ontwikkelen in het maken van tassen. Een aantal kwartjes begint langzaam te vallen, maar veel blijft ook nog aardig ingewikkeld. Genoeg om nog te leren. Dit kleine handtasje maakte ik heel bewust, net voor wat kleine spulletjes mee te nemen.




Van Kim Hargreaves kwam gisteren het boek Sway (als je hierop klikt, zie je meteen alle modellen) binnen in de Afstap. Heerlijk om het boek door te nemen en plannen te maken! Het hele boek is in zwart/wit tinten gebreid en gefotografeerd. Helaas zijn hierdoor de zwarte breisels niet altijd even goed zichtbaar.
bijna zomer


Geen opmerkingen:

Een reactie posten