woensdag 10 mei 2017

Spinnen jute, brei-app en breiwerk

Deze week ben ik met jute gaan werken. Eerst heb ik het materiaal gekaard, daarna zag het er al beter spinbaar uit.
Vervolgens ben ik er mee gaan spinnen. Dat ging nog best aardig. Regelmatig kreeg ik de draad zelfs dun gesponnen, dat was wel een risico, want dan brak soms de draad ineens.
Het verbaasde me, hoe redelijk zacht de jute was om te spinnen. De gesponnen draad echter, voelt stug aan, het lijkt meer op touw.
Via een leerling kwam ik op een hele handige application, een knitting counter app. Er bestaan er meerdere. Zelf vind ik deze heel handig van J. B. van Asselt. Mobiel ligt nu naast me op de bank, onderwijl breiend. Het fijne is, dat de app aan blijft staan, dus het beeld valt niet weg.
Verder brei ik veel aan het vest Dune De mouwen brei ik op sokkennaalden. De boord wordt gebreid op naalden 3,25 mm. Deze maat sokken-breinaald heb ik niet in huis. Daarvoor heb ik de rondbreinaald gebruikt met de magic loop. 
Voor de test-knit-sok, heb ik de eerste sok af, het is een erg leuk sokje geworden. Zodra deze op Ravelry staat, laat ik dit via mijn blog weten. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten