woensdag 21 juni 2017

Sorrento, Sweetness socks, lace sjaal

Vest Sorrento is kaar en zit als gegoten. Ben er heel blij mee. De zakjes zette ik tijdelijk vast met houten pinnen van Clover (i.p.v. spelden, die in "dikke" breisels kwijt raken). Voorheen deed ik dit altijd met lucifers, maar die splinterden toch wel behoorlijk, waardoor je breisel er niet mooier op wordt.




Ik ben eindelijk met de tweede sok van "A Touch of Sweetness Socks" (een gratis download patroon) begonnen. Het voordeel van de tweede sok even laten liggen is, dat ik het patroon nu ineens weer heel erg leuk vind om te breien. Als of het een nieuwe uitdaging is, maar dan makkelijker.

In het kader van oude projecten afmaken, heb ik een lace-sjaal opgediept uit mijn mand. Dit is de sjaal Lilac Leaf van Nancy Bush uit het boek Knitted Lace of Estonia, met wat dikker garen waarvan ik helaas geen label meer heb.
Op dit moment heb ik zo wie zo zin in lace breien. Mijn oog valt steeds op mooie kant-patronen. Zoals dit patroon: Victoria van Jennifer Wood uit het book Refined Knits. Hoewel vandaag de "langste" dag is, lijken er toch nog steeds te weinig uren in te zitten :-).

mijn tuin




2 opmerkingen: