woensdag 26 april 2017

Vest Dune en met (brei)vriendinnen in Voeren

Breide aan het vest Dune deze week, top down. De onderkant zit er nu aan. De steken van de mouwen zette ik zolang op een dik, katoenen koord. Dik, zodat de steken niet te ver weg zouden zakken in het project. Om de mouwen te breien zonder naad, brei ik verder op sokken naalden. Een alternatief zou zijn, om het op een lange rondbreinaald te zetten met de magic loop (koord van de rondbreinaald tussen de steken doorhalen).

Met mijn (brei)vriendinnen ben ik een paar dagen in de Voerstreek, voor fietsen, wandelen, kletsen en natuurlijk breien. Vriendin S. breit o.a. aan een schitterende deken van eigen gesponnen wol, sommige bolletjes zijn ook nog zelf-geverfde wol. De Happy Blanket van Camilla Guggenheim, een gratis patroon op Ravelry. Dit is het begin en ik ben heel benieuwd naar het vervolg, het ziet er nu al prachtig uit! 

Vriendin W. breit o.a. aan de Dotted Rays van Stephen West. Ze breit dit met Rialto Luxury Sock. De start was even wennen aan het patroon, maar nu heeft ze 'm op de rit. Ook hiervan ben ik heel benieuwd hoe het "eind product" eruit ziet. Het wordt zo mooi!
Natuurlijk bezochten we een wolwinkel! Een dagje Aachen/Aken en enkele uurtjes in de winkel Görg & Görg


Vele mooie garens, van Ito tot Lang en Noro (op Cones) tot Habu. Prijzen lagen hoog, ik heb me ingehouden. Kocht sokkenwol van Lang, superwash voor een "test-knit" project, hele schattige kanten sokken. Hierover binnenkort meer.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten