woensdag 14 december 2016

Balfour rok en sokken uit CoopKnits

Weer de draad opgepakt van de Balfour rok en meteen ook weer enthousiast! Heerlijk breiwerk, fair-isle met de Felted Tweed.  Ik ben al begonnen met de minderingen, wil hem wat korter maken, want de originele lengte (69 cm) vind ik te lang. Mijn streven is, deze rok rond de Kerst af te hebben (ben al aan 't minderen). Daar een paar vrije dagen, zodat ik dan weer aan een oud breiwerk kan verdergaan, er ligt nog genoeg.
Daarnaast weer begonnen aan een paar sokken, ook deze keer uit één van de boekjes van Rachel Coopey (we verkopen de boekjes in de Afstap).
Zij heeft zulke leuke boekjes uitgebracht, dat zelfs ik helemaal enthousiast ben geworden van sokken breien. De vorige sok ligt even stil, dat komt doordat het zwart is en zwart breien in de winter, raad ik altijd iedereen af. Wachten op meer licht en ondertussen begonnen aan de sok Pennycress (uit boekje: Volume 1). Een sok waarbij je scherp moet blijven! Ik brei deze met Regia 4 sokkenwol, kleur is licht blauw/grijs (1980).
Mocht je nog een leuk tijdschrift cadeau willen doen of last minute nog een kerstcadeau breien, dan is het nieuwe Noro magazine nummer 9 misschien een idee: Afstap


Geen opmerkingen:

Een reactie posten