woensdag 6 januari 2016

breiprojecten klaar

De afgelopen twee weken zijn er een paar brei-projecten afgerond. Ik had geen vrij genomen deze periode, maar door de extra vrije dagen, toch wat meer tijd gehad om te breien. Een kussen van o.a. restjes van de deken die ik vorig jaar maakte van Rowan Pure Wool Worsted.
Een col, gemaakt van Big Wool Silk, ik vond dit materiaal verrassend prettig om mee te werken. Denk ook, dat het mooi zal blijven. Het patroon is " Coriander Cowl" van Marie Wallin.
De col breide ik op naalden 8 mm en ik heb nog ruim 70 g over van de tweede bol. Met een bol erbij kan ik dus makkelijk nog een tweede maken.

Daarnaast breide ik nog een paar sokken af van Schoppelwolle, erg leuk vanwege de kleurtjes, maar helaas niet op de foto. En het laatste wat ik afkreeg deze weken, was de trui Marsden van een patroon van Sarah Hatton. Ik breide de trui van Rowan Hemp Tweed (gekocht in de Afstap). Het patroon was oorspronkelijk gemaakt van Fine Art Aran. Met een kleine berekening was het eenvoudig dit patroon van de Hemp Tweed te maken. Maar....het feit dat ik het laatste jaar toch ietsje breder ben geworden, lijkt nog maar niet goed tot mij door te dringen, waardoor mijn projecten de laatste tijd steeds wat aan de krappe kant zijn. En eigenlijk vind ik dit truitje net te kort. Daar ga ik wat aan doen.



3 opmerkingen: