zaterdag 29 augustus 2015

opnieuw beginnen

Soms start ik een project vol enthousiasme. Mooie wol waarbij ik dan een goed patroon vind. Maar soms, heel soms, werkt dat niet goed uit. Ik maak een proeflapje, bereken de maat, was het proeflapje en bereken nogmaals de maat. Bij de Rowan Hemp Tweed en het patroon Flora Cardigan leek alles te kloppen. Enigszins moest ik de maat en het aantal steken veranderen, maar het was te overzien. Gemotiveerd startte ik het project.

Maar na een tijdje breien, leek het vest me veel te groot worden. Ik zette het op een langere rondbreinaad en help, het was wel bijna 120 cm lang geworden. Ik heb het uitgehaald en mijn motivatie was helemaal verdwenen voor dit vest met dit garen. Wat is er mis gegaan, ik ben er niet achter gekomen, het blijft wat gissen.

En dan begint het. Er ligt mooie wol in de kast en ik heb geen patroon! Zoeken, zoeken, zoeken. In mijn boekenkast, oude Rowans, op Ravelry. Is dit geschikt, of dat misschien. Met een lichte angst, dat het misschien weer gebeurd. Op mijn werk kwam deze week de nieuwe Designer Knitting binnen. Ik bladerde het vluchtig door. De laatste jaren vond ik dit tijdschrift niet zo heel boeiend meer. Maar tot mijn verbazing stonden er zowaar weer een paar leuke draagbare kledingstukken in.

Ben diezelfde avond begonnen aan een nieuw vest van de Hemp Tweed. Dit keer lijkt het wel te kloppen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten