woensdag 20 oktober 2021

Najaars breiprojecten

Met heel veel plezier gewerkt aan de test knit voor Knitforpassion, cardigan Grace met Rowan Moordale. Dit garen is gemaakt van de beste Britse wol (70% en 30% alpaca).
Gelukkig is het langzaam aan ook weer voor om dit vest te dragen. Ook de trui Sprout van Anna Johanna uit het boek Joy of Strands is klaar. Ik breide dit met twee kleuren van de Rennie. Eveneens een heerlijk project aan aan te werken. Een stuk van de laatste mouw, kon ik nog net buiten in heerlijke najaarszon, breien. Deze trui van begon ik in het voorjaar. Eerst was het wachten op haar boek en toen op de kleur Denim van Rennie garen. Heerlijk garen voor op de naalden (3 mm) en een duidelijk patroon. Net als bij een goed boek, vond ik het bijna jammer, dat het breiwerk klaar was. 
Hoogste tijd voor nieuwe dingen op de naalden 😀

Het vest Little Wave had ik al langer op t oog en nu kwam Rowan met de super zachte wol in prachtige kleuren: Pebble Island (juiste stekenproef). Proeflapje gebreid (met de tips van Isolda Tegue, je breit dan in je proeflapje je naalddikte), gewassen uit de juiste maat uitgerekend. Toen kon het feest beginnen! 
En natuurlijk heb ik altijd nog minstens één project op de naalden staan. Ik starte ook met de Valley Tweed het vest Land'O Cakes van Kate Davies. Dit lijkt me vooral een leuk project vanwege de bovenkant, die veel van "Bohus stricken" weg heeft. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten