woensdag 20 februari 2019

Sokken, CeCe, spinnen en Hawthorn

Weer net op tijd de twee-sokken-tegelijk klaar. Over het resultaat ben ik tevreden, het kleurverloop is leuk.
Omdat er weer een project af is, mocht ik van mijzelf weer een nieuw project starten. Ik heb gekozen voor een zomerproject, want op tijd begonnen, dan is het mogelijk af voordat het voorjaar begint. Ik wilde graag nog een keer iets maken van Rowan Cotton Cashmere, oa omdat er veel nieuwe en vrolijke kleuren bij zijn gekomen en omdat het zulk heerlijk garen is. Na heel veel zoeken op Ravelry, kwam ik uit op het vestje CeCe van Bonne Marie Burns. Een super schattig ajour gebreid vest, heerlijk voor de zomer. En leuk om te breien met dit afwisselende patroontje.
Verder brei ik gestaag verder aan het vest Hawthorn met het prachtige garen van Marie Wallin: British Breeds. De kleuren ga ik iets veranderen, maar ik beslis de kleuren pas ter plaatse.

Iedere maand is er een spinavond van de Amsterdamse spingroep. Sinds afgelopen zomer was het me niet meer gelukt, er een keer bij te zijn. Vorige week kwam de spingroep weer bijeen, dit keer in Muiderberg bij B. We werden gastvrij onthaald en hebben heerlijk zitten spinnen en kletsen die avond. Dit soort momenten zijn geven je energie en inspiratie. Het was niet alleen een half jaar geleden, dat ik mee heb gesponnen, maar ook dat ik had thuis had gesponnen :-(. De dagen vliegen voorbij en zijn erg vol. Dit komt o.a. doordat ik al enige tijd druk ben met mantelzorg voor mijn ouders. Dit is ook de reden, dat ik de komende periode veel minder berichten zal plaatsten op mijn blog, sorry hiervoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten