woensdag 20 juni 2018

Coraline sok en Rossetti top

In de zomerperiode lijken de dagen langer, maar zelfs nu zijn de dagen te kort om alles te doen, wat ik van plan was. Dit is ook zo voor mijn breiwerken. Ik brei wel, maar lang niet zoveel als ik van plan was. Gelukkig is er nu één sok Coraline af (uit Socks Yeah!) met het schitterende bijhorende sokkengaren Socks Yeah van Rachel Coopey. Mijn kleurensamenstelling is: quartz (122), Beryl (107) en Ammolite (102). Het patroon is vooral zo leuk om te breien, door de kleurencombinatie en doordat het twee soorten designs zijn: het fair isle gedeelte en een deel streepjes.


Over niet al te lange tijd, komen er weer wintergarens binnen in de Afstap. Voor die tijd wil ik een aantal projecten af hebben. Eén daarvan is de top Rossetti van Martin Storey, gebreid in Summerlite DK (kleur 469, favourite Denims). Daarnaast wil ik het deze zomer nog dragen. Ik brei nu aan het "kant"-gedeelte, het leukste deel van dit project!


Recentelijk was ik bij Cross & Woods. Ik ging daar heen voor stof voor een nieuw plan. Naast de stof, vond ik er ook een heel leuk boekje: "Making", no. 3/dots. Er staan allerlei creatieve dingen in, van breien tot naaien, van recepten tot borduren.
De komende twee maanden zal ik minder bloggen ivm de zomerperiode!



3 opmerkingen:

  1. Ik vind je sok adembenemend mooi zeg, zo kan ik het zeker niet, maar met deze kleurcombi ga ik ook aan de slag, heerlijk al die inspiratie! Ik heb dus ook een blogpauze genomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Jeannet, ben er zelf ook blij mee. Wat kun je vrolijk worden van een mooi breiwerk! Hij is niet moeilijk. Het is wel opletten met de stekenverhouding. Bij het fair-isle breien heb ik uiteindelijk iets dikkere naalden genomen en bij de streepjes weer wat dunnere. Veel plezier ermee, ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    ดูหนัง

    BeantwoordenVerwijderen