woensdag 14 maart 2018

Spinnen, Craft dates en Cornflower

Via via ben ik in een spingroep van 15 spinners terecht gekomen. Dat is natuurlijk heel erg leuk om in zo'n grote groep te mogen spinnen. Ze spinnen één keer per maand samen. Nu met mijn Kromski Sonata (die inklapbaar is), is het natuurlijk heel handig op pad te gaan met spinnenwiel. Deze avond waren acht spinsters aanwezig. Super gezellig en rustgevend!
Eén van de groepsleden van de spingroep heeft recent een boekje gemaakt en uitgebracht: "Craft Dates". Vier vrouwen die samen creatieve dingen bedenken en maken, gebundeld in een boek van haken tot koken, van naaien tot borduren, enz. En hoe leuk is het om dit met gelijkgestemden te doen!


Natuurlijk heb ik deze week ook zelf "ge-craft", ineens ben ik weer helemaal verzot op het breien aan de Cornflower van Christel Seyfarth. Nu eindelijk aangekomen bij de rand. Het einde is in zicht, een nieuw deel is gaande, dus weer extra gemotiveerd. Al heb ik wel gehoord (en kan ik het ook bedenken), dat de rand bijna net zoveel werk is als de shawl, het binnenwerk. De eerste rand, brei je bovenaan het patroongedeelte. Eerst ga je nog door, nu met donker grijze en blauwe tinten strepen en meerderen tot de omslag, na een omslagrand, ga je verder met donker grijs en de achtergrond kleuren van deze omslagdoek (beige/bruin) en minder je aan de zijkanten. Dan komt het knipwerk!!!



2 opmerkingen:

  1. Leuk blogje Hanneke, ik ga ook aan zo,n shawl beginnen, uit het boek van Öland, voor het eerst, ik ben heel benieuwd, een blauw/crème kleurige, de crème kleurige wol is handgesponnen, de blauwe gekocht, spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend Jeannet! En erg leuk met een deel zelfgesponnen wol. Veel plezier met je shawl breien.

    BeantwoordenVerwijderen