woensdag 31 januari 2018

Turnalar socks, vest Bibbi en spinnen

De eerste "Turnalar" sok (ontwerp van Leslie Comstock)is af. Ook dit project is erg leuk om te breien, geen saaie stukken hierbij! Op dit paar sokken zit een soort deadline, dus de tweede sok "moet" ook af. Er blijft niet zo heel veel tijd over voor ander breiwerk.

Aan het einde van de bovenste rand, eindig je met een "picot cast off". Deze gaat als volgt: kant twee steken af op de gewone manier  (over elkaar heen halen). *Nu staat er één steek op de rechter naald. Draai je breiwerk, die ene steek staat nu op de linker naald. Maak uit die ene steek nog drie steken erbij, door ze breiend op te zetten. Draai weer je breiwerk (je zit nu weer aan de goede kant). Haal dan vervolgens de tweede, de derde en de vierde steek over de eerste steek heen. Kant dan weer twee steken op de gewone manier af en herhaal*, totdat de steken op zijn.

Soms ben ik toe aan even iets eenvoudigs, dan brei ik aan het vest Bibbi van Martin Storey met de Rowan Cashmere Tweed. Dit garen voelt zo prettig aan tijdens het breien. Het zal ook wel heerlijk dragen. Het figuurtje in dit vest, maak je door steken af te halen met de draad aan de voorkant.
Afgelopen weekend lukte het me eindelijk weer een keer te spinnen. Ik ben benieuwd wat deze lenteachtige kleuren combinatie gaat doen, als ik het ga twijnen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten