woensdag 2 augustus 2017

Zweden (3), vacht en Dilys

Onze laatste dagen waren in natuurpark Tiveden. Een prachtige plek midden in de natuur we maakten daar een 6-meren kanotocht en een wandeling door een oerbos.


Na de wandeling trokken we iets verderop naar het "dorpje" Tivedstorp, een paar huizen op een heuvel. Een schitterende plek om koffie te drinken of een salade te eten. En er was een winkeltje met allemaal handgemaakte producten van de omwonende bewoners, echt geweldig leuk.

In het winkeltje zag ik wol, strengen, gekaarde en geverfde wol. En enkele schapenvachten, ongewassen. Helaas konden ze me niet vertellen, van welk schaap de wol was. Van deze gemêleerde vacht was ik het meest gecharmeerd. Ik zag al een vest voor me en kocht de vacht. 


Thuis begonnen met spinnen. Het lukte om heel dun te spinnen. Alleen, eenmaal gesponnen ziet de wol eruit, alsof hij erg "scratchy"  is, er steken haren uit! Hiermee ga ik aan de slag (wassen, twijnen, enz.), eens kijken of ik dit nog kan verbeteren.
Omdat heel binnenkort de nieuwe Rowan-garens in de Afstap komen en er minstens één nieuw garen bij zit, waarmee ik wil gaan breien, wil ik graag nog een project afhebben. Het vest Dilys van Rowan Tweed. Lang geleden aan begonnen en het bleef liggen bij de laatste mouw. Diverse keren weer opgepakt, maar nu echt serieus aan de slag gegaan. Alle panden zijn af en staan op de rondbreinaald voor de "yoke". Nu komt het leukste gedeelte, fair-isle breien. Ik sta 's ochtends eerder op, om nog even hieraan te kunnen breien voordat ik naar mijn werk ga. Eveneens ga ik iets te laat naar bed hierdoor. Wat is het leuk om te doen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten