woensdag 24 mei 2017

Vest Sorrento, Cinderella Socks en Ishbel

Erg mooi wordt het vest Sorrento wat ik brei van dubbeldraads Studio Linen (kleur Kanoko 408), zowel patroon als garen van Erika Knight. Het is een heel eenvoudig vest om te breien, heerlijk bij kletsen of een film, maar anders al snel wat saai. Gelukkig brei ik dit op dikke naalden, 4,5 mm, dus snel gaat het zeker.

Voor de "test knit" van de Cinderella sok hoefde ik deze keer alleen één sok te breien. Meteen ook maar aan de tweede sok begonnen, zodat het niet blijft liggen. De sok zit echt perfect.  Het patroon is via Ravelry hier te koop. 
Voor mijn zus na mij, breide ik de Ishbel (nogmaals). Het blijft een heerlijk patroon om te breien en het verveeld nog steeds niet. Het fijne aan dit sjaaltje is, dat het minder dan 400 m nodig hebt. Regelmatig heb ik één streng lace-garen van rondom de 400 m. 

De afgelopen week spotte ik in huis een motje. Dat is voor een breier echt alarm! Ik ging meteen al mijn wol na, of het "mot-vrij" was ingepakt. Dat was niet met alles het geval. Hierdoor vond ik nog zelf gekaarde wol. Kreeg meteen weer zin om te spinnen. 




2 opmerkingen:

  1. Prachtige shal Hanneke, en wat je zegt over die streng is waar, dat komt dan net mooi uit, en een moetje....ik zal dan maar niet zeggen wat ik hier in huis allemaal zie....op zolder....in opgerolde bewaarde vloerkleden, ik word er een beetje moedeloos van eerlijk gezegd, een motvrij huis lijkt me eerlijk gezegd bij mij een utopie :( Heb nu mijn schapenvest in de vriezer liggen......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Jeannet!
    En die motjes zijn vreselijk. Bij wol kun je stukken cederhout leggen en/of stukjes zeep. En wollen kleding wassen met Eucalan. En regelmatig in het licht leggen. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen