woensdag 12 april 2017

Meerdere brei-projecten af

Voor "Iilwhit" deed ik een kleine testknit, de hoofdband: Crossing Diamonds Headband. Ik breide deze van Rowan Lima, zachte alpaca die niet kriebelt op mijn hoofd. Binnenkort ga ik deze een voering geven, zodat de band echt warm is op de oren voor de volgende winter.
De prachtige sokken Cranberry Biscotti heb ik af gebreid. Wat was het leuk deze sokken in slipped stitch te breien. En straks te dragen!
Alle resten wol van deze sokken heb ik gewogen. Zo kwam ik erachter,  dat ik met resten sokkenwol nog veel meer dit soort sokken kan maken. Soms is het ook zo heerlijk om restjes wol op te breien! De volgende combinatie ligt al klaar. 
Sokken af hebben, geeft weer ruimte voor nieuwe sokken! En daar ben ik blij mee, want gisteren kwam er prachtig sokkengaren binnen in de Afstap, Rialto Luxery Sock yarn van Debbie Bliss. Moeite om een kleur te kiezen, ze zijn allemaal zo prachtig! Als je in de bol kijkt, komen er weer hele nieuwe kleuren tevoorschijn. 


Ook het colletje Alta van het nieuwe zomergaren Rowan Breezed heb ik afgemaakt. Ik had maar  anderhalve bol nodig, een heerlijk overzichtelijk project. Fijn om wat breisels af te hebben. Nu ben ik aan het vest Faye  aan het breien, het laatste voorpand en nog de afwerking. En daarnaast aan Dune van Ankestrick, ook daar zit schot in.

De mouwen zet je tijdelijk op een draad, het liefst een wat dikkere katoenen draad. Later pak je daar de steken weer op. Zo is de afwerking van dit project straks minimaal :-).
Vriendin Wil heeft atelierruimte gevonden, die ze deelt met andere creatieven. Zondagmiddag was open dag. Een prettige locatie in Amsterdam Noord met overal artistiekelingen die daar de ruimte hebben om aan hun kunstwerken te werken. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten