woensdag 16 november 2016

Carla, sok en vest Darkness

Allereerst mijn felicitaties voor mijn collega Carla Meijsen, zij heeft recentelijk haar TKGA (master knitting) gehaald: van harte gefeliciteerd Carla, ben trots op je! Hier kun je haar verhaal lezen.

Ik heb nog steeds griep, maar langzaam iets meer energie. Dus ook voor breien. Met de sok van vorige week ben ik erg blij, heerlijk met zulke vrolijke kleuren te breien! Voor de grote hiel gebruikte ik de "versterkte" hiel methode. Over de vierde en eerste naald, brei je de grote hiel. De versterkte hiel brei je als volgt: aan de goede kant *1 steek recht en 1 steek afhalen*, herhaal en aan de achterkant brei je averecht. Het geeft een leuk effect met de kleuren. En de hiel wordt er steviger van.
Mijn hoofd is nog te "wattig" om verder te breien aan het rokje Balfour jammer genoeg. Dus vatte ik mijn oude plan op, weer eens wat oudere breiwerken af te maken. Het vest Darkness van Kim Hargreaves heb ik weer opgepakt. Een heerlijk zacht en ruim vest. Ik hoef alleen nog maar anderhalve mouw te breien en dat op naalden 5,5 mm. Dat is te overzien. Gek genoeg stop ik vaker op dit punt. Kennelijk slaat dan de verveling van een breiwerk toe. Kan me herinneren, dat dit breiwerk niet erg boeiend was om te breien. Maar dragen daarentegen..... De capuchon is voor een deel met de "kitchener" stitch in elkaar gezet (grafting of maassteek), zodat het net lijkt, of het aan elkaar gebreid is.
Buiten is het nog steeds mooi door de herfstkleuren. Al wordt een mooie foto maken steeds meer een uitdaging!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten