woensdag 19 oktober 2016

Snowland Cardigan en Balfour skirt

Heerlijk een paar dagen vrij, voornamelijk om verder te klussen in huis. Maar natuurlijk kan ik dan ook makkelijker even mijn breiwerk tussendoor oppakken. Het vest Snowland van de cashmere wol is nu bijna klaar. Ik ben bezig met de laatste mouw! Fijn dat het bijna af is, zodat ik het kan dragen, maar bijna ook een beetje jammer. Zo heerlijk met dit zachte garen te breien.
Daarnaast brei ik nu veel aan het rokje Balfour, dit is zo verslavend met de fair-isle techniek en regelmatig een ander patroon, waardoor je steeds verder wilt breien. Zeker omdat ik de kleuren van de rok wat heb aangepast, is het steeds spannend hoe het volgende stuk eruit gaat zien. Nu komen er bijna naalden aan met drie kleuren op de naald, dat vind ik toch een stuk minder fijn breien. Ik krijg het niet voor elkaar, dat de draden niet enigszins in elkaar draaien. Het stukje met drie kleuren zal het totaalbeeld wel weer verfraaien.
Marie Wallin bracht recentelijk weer een boekje uit, Winter Crochet. Over het algemeen vind ik gehaakte kleding snel wat tuttig. Maar Marie weet ook hiervan echt schitterende patronen te maken. Toch weer een kleine overweging om een keer een haakwerk te maken. Het boek heeft ziet er met z'n patronen erg nostalgisch uit, het doet me denken aan de haakwerkjes (oa poppedekentjes) van mijn overgrootmoeder. Helaas heb ik daar geen lapjes meer van, ze waren helemaal verteerd.
En....het is nu echt herfst, heerlijk!

2 opmerkingen: