woensdag 10 februari 2016

Bellerose, Rossetti en Wieke

Heerlijk gebreid de afgelopen week aan Bellerose, heel eenvoudig. Voor- en rugpand aan elkaar, anders dan patroon. Geaccentueerde minderingen en meerderingen gemaakt en nu bijna bij de armsgaten, raglan. Vanaf daar brei ik het vest dan in delen verder.
En natuurlijk kan ik het niet laten. Sta de hele dag tussen al die prachtige garens en ook vooral de nieuwe mooie zomerkleuren. Gisteravond begonnen aan een proeflapje van Rowan Summerlite DK in turkoois. Volgens het patroon brei je met naalden 3,75 - 22 st/10cm. Omdat ik los brei, ben ik begonnen met naalden 2,75. Dat ziet er mooi uit, maar wordt te strak voor een zomertruitje. Vervolgens op naalden 3,25, dit was de juiste stekenverhouding, maar vind ik er te los uitzien. Uiteindelijk op naalden 3 mm, dan wordt het voor mij acceptabel. Omdat ik dan 23st/10 cm heb, zal ik het qua maat misschien ietsje moeten aanpassen, maar dat is in dit patroon, heel eenvoudig. Ik wil nl Rossetti van Martin Storey breien.

Wieke van Keulen is vorige week met het tijdschrift "Wieke" uitgekomen. Wieke wilde de oude Ariadne terug en heeft hieraan hard gewerkt. Een vrolijk en gezellig tijdschrift is hiervan het resultaat! Super leuk Wieke! En we verkopen dit tijdschrift ook in de Afstap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten