woensdag 13 januari 2016

trui verlengen

Vorige week liet ik foto's zien van de trui Marsden die ik had gebreid van de Hemp Tweed (in kleur 139 Duck Egg). Ben er heel erg blij mee, maar vond het te kort. Ben maar meteen begonnen hieraan iets te doen.
In de eerste instantie haalde ik de opzet (cable cast on) uit. Ging niet eenvoudig, omdat de draad overal omheen geslingerd leek te zijn. De steken zette ik meteen op een rondbreinaald. Want nu ik toch het hele boord uithaalde, kon ik daarna het boord meteen rondbreien. Helemaal gelijk liepen de steken niet, want nu breide ik de andere kant op. Na een paar centimeter breien, heb ik het een dag laten liggen. Dit kon niet.
Moed verzameld en overleg via de app met breivriendin. Uitgehaald! Het hele boord ben ik nu aan het uithalen en start daar waar het boord begint met breien. Nu zal het wel goed komen.

Vorige week kwam in de Afstap het boek Buachaille van Kate Davies. Wederom prachtige foto's van de indrukwekkende omgeving daar (Schotland). Een paar leuke patronen (veel kleine projecten deze keer) en een aantal recepten uit de streek.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten