zaterdag 25 juli 2015

wol in Berlijn

Afgelopen week was ik een paar dagen in Berlijn, natuurlijk bezocht ik wolwinkels, twee stuks (er zijn er ongeveer 14). Voordat ik op reis ga naar een stad, zoek ik eerst via www.knitmap.com, waar er wolwinkels zijn en vervolgens kijk ik, welke eventueel interessant zijn en of ze op mijn route liggen. Deze keer lag de wolwinkel LaLaine in de Kantstrasse vlak bij mijn hotel, dus was het eenvoudig daar even langs te lopen. Een goed gesorteerde wolwinkel waarin de wol prachtig op kleur ligt. Verschillende bekende merken.

Het meest leuke vond ik de mand met hand geverfde wol van Franziska Uhl, mooie kleuren, heerlijk zachte (sokken)wol. Helaas geen foto van gemaakt.
De tweede wolwinkel die ik bezocht was Handmade Berlin. De vorige keer was ik van deze winkel heel enthousiast thuis gekomen. Deze keer was het aanbod enigszins gelijk, nog wel steeds erg leuk om er rond te kijken. Een enorme keuze aan vele mooie en luxe garens. Als je erheen gaat, ze zijn slechts drie middagen geopend. Daarnaast verhuizen ze in september van de Monbijouplatz naar Platz vor dem Neuen Tor 1b. Het is er vlak bij.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten