zaterdag 7 maart 2015

vervolg vestje Greta

De laatste tijd minder tijd voor mijn breiwerken dan gewenst. Maar als ik dan tijd heb, focus ik me op twee projecten, want deze twee zijn erg leuk om te breien. Zo ben ik ondertussen aardig gevorderd met het vestje Greta van Sarah Hatton. Het leukste gedeelte waar ik mij tijdens het breien van de rest van dit vest op heb verheugd, komt nu! De pas was al leuk om te breien met alle steken van de armen, de voorpanden en het achterpand op een naald, de minderingen (elke derde naald een keer 2 recht samen breien en elke volgende derde naald een steek afhalen, een steek breien en afgehaalde steek eroverheen halen).



En nu komt tijdens het breien van de pas het patroon terug met de Slip-Stitch: je breit een steek averecht (goede kant), *haalt een steek af met de draad aan de voorkant en je breit weer een steek averecht, dit herhaal je*. Zo kun je deze steek ook in een patroon breien, dat komt bovenin de pas. Hierover later meer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten